!!!!!!!!!!!!!!! NEKOMPLETNÍ !!!!!!!!!!!!!!
Pro začátek pár všeobecných rad:
Važte si svých protivníků - jsou to nositelé zkušenostních bodů pro vás velmi důležitých.
Vyhledávejte souboje a z boje utíkejte co možná nejméně.
Když v boji zlomíte meč či cokoli jiného je lepší souboj reLOADnout a zkusit ho znovu.
To samé platí i pokud vám někoho zabijou.
Pamatujte na to, že se i v průběhu boje můžete léčit pomocí léčivých lektvarů.
Snažte se aby vám při boji neutekl žádný protivník. U pavouků to nevadí ale třeba u zlodějů kteří u sebe mají peníze a výbavu už to celkem zamrzí když vám uteče a to hlavně ze začátku.
Po boji posbírejte vše co by se dalo prodat. Platí dvojnásob na začátku hry.
Magické lektvary vám zvyšují primární atributy až o 5 bodů. Doporučuji před vypitím hru uložit a pomocí funkcí LOAD a SAVE si trpělivě počkat na maximálních 5.
Za každý postup na novou úroveň obdrží postava určitý počet tréninkových bodů které může investovat do výcviku (např. boj, obrana, kouzleni,...) a pokud umí používat magii tak i určitý počet učebních bodů za které se může učit nová kouzla.
Po dosažení určitého počtu úrovní se postavě zvýší počet útoků za jedno kolo (př. válečník každých 10 úrovní)
Nakupovat a prodávat by měla postava z nejvyšší charismou, dostane lepší ceny.
Pokud vám hra začne pravidelně vyhazovat hlášku
"You are getting tired", neznamená to nic jiného, než že na vás
jde únava = schrupněte si :)
Poznámka: Světové strany budou uváděny zkráceně (S,J,V,Z,SV,SZ....). Ve hře neuslyšíte ani jeden zvuk (mimo hudbu), takže se neděste.
Popis tlačítek:
Směrové šipky. |
Čekat - kdo si počká ten se dočká... |
Následující se aktivují po kliku pravým tlačítkem na směrové šipky:
Prozkoumat to co máte před sebou. | |
Použít, aktivovat, zmáčknout, atd. | |
Pokecat s někým (i se svými kolegy v partě). |
Vyhodit postavu ze skupiny (ta se potom i se vším co má u sebe vrátí na místo kde jste jí našli.) |
Nasednou - sesednou, nastoupit - vystoupit, ... | |
Kouzlit. | |
Postavit tábor. Objeví se tyto tlačítka: |
Učit se nová kouzla - úspěch závisí na hodnotě vašeho učení. | ||
Jít spát (doplní se 1/2 hit pointů a 1/2 many). Pokud nebude u sebe postava mít alespoň 1 porci jídla, nedoplní se nic. |
Rozmístění postav v boji. | |
Load, save, nastavení programu.... |
Rozdělování:
Rozdělit veškeré jídlo rovnoměrně mezi všechny členy party. | |
Dát jídlo postavě. | |
Rozdělit veškeré zlato rovnoměrně mezi všechny členy party. | |
Dát zlato postavě. |
Inventář:
Obrazovka statistik. | |
Inventář. | |
Použít předmět. | |
Zahodit předmět (nadobro). | |
Zahodit zlato (nadobro). | |
Zahodit jídlo (nadobro). |
Páčení zámků:
Páčení. | |
Detekce pastí. | |
Odstranění pastí. |
A ještě runová tabulka:
A |
B | C | D | E | ||||||||||
F | G | H | I | J | ||||||||||
K | L | M | N | O | ||||||||||
P | Q | R | S | T | ||||||||||
U | V | W | X | Y | ||||||||||
Z |
Cesta bude dlouhá a nelehká...
První co při spuštění nové hry uvidíte je váš starý
muž ležící churav ve své posteli. Je to váš děda. Neváhejte ani chvíli a pořádně si s ním promluvte. Poví vám příběh ze své minulosti
a položí na vaše bedra nelehký úkol. Máte
zkontaktovat SHANDRA ve městě TWINLAKE. Úkol toť nelehký vzhledem k tomu že je už asi
40 let mrtvý...
Dále vám poví o kamenné hlavě a o průchodu do jeskyní který se nachází ve sklepě pod domem. Řekne vám také, že
na samém dně jeskyní pečlivě uschoval veškerou svou výbavu z dávných cest a žádá, aby jste
mu donesli jantarový kámen který mu kdysi SHANDRA daroval.
Po tomto rozhovoru přišel čas na prohlídku domu. Hned vedle postele lze ve skříni najít základní výbavu
a pár lektvarů. (Když je budete brát tak to dělejte pravým tlačítkem-vezmete tak všechny lahvičky
najednou.) Zamčené truhly si zatím nevšímejte. Ve vstupní místnosti do domu lze v pravém horním rohu najít na zdi věc připomínající
zrcadlo. Je to magický obrázek (MAGICAL PICTURE). Vemte ho a ihned ve svém inventáři
aktivujte. Budete tak kdykoli vědět jestli je zrovna noc či den. V pokoji vpravo je další skříň s oblečením a truhla s
páčidly (LOCKPICK), lanem (ROPE) a nějakými drobnými. V místnosti na sever lze v malé knihovně najít (no co asi... (o:) knihu (BOOK of ARACHNIDS) v níž se lze
dočíst že pavouci jsou nebezpeční a jedovatí, ale i to, že jejich pavučiny velmi dobře hoří.
Ve skříni mezi dvěma krby lze najít stříbrné příbory. Jejich využití
je mi neznámé, dají se jen prodat. V severovýchodním rohu domu lze použít vědro z vodou na oheň v krbu (ikona ruky) a uhasit ho tak.
Otevře se vám průchod do tajné místnosti plné truhel (je to ten levý krb). Jsou však až na jednu
prázdné. Tu zamčenou otevřte páčidlem (LOCKPICK). Uvnitř jsou lucerny (LANTERN) a magická hůl
s kouzlem kompas (NETSRAK'S STAFF). Dále tady jsou sudy s jídlem. Doporučuji si z této místnosti
udělat svůj sklad a nosit sem vše co najdete. Jděte do kuchyně a v malé skřínce
na SZ si vemte pořádný nůž (DAGGER). U schodů na Z jsou koše s jídlem a sud s pochodněma
(TORCH).
Pokud se na cestu do sklepa necítíte, či máte-li strach z pavouků, zajděte
si první do města pro válečníka EGILa (viz níže).
Sejděte dolů po schodech a zapalte pochodeň. Nyní klikněte na ikonu SAVE/LOAD
a v nastavení si zapněte zobrazování podlahy a stropu, jsou defoltně vypnuté.
Sklepení není příliš velké ale přesto se tady dá najít pár zajímavých věcí.
Pokud prozkoumáte studnu najdete v ní vodního tvora který na vás bez
milosti zaútočí. Pošlete ho na věčnost. To samé udělejte i se všemi pavouky co tady potkáte (ti co lozí po stropě jsou neškodní).
Na Z je spižírna plná uzeného masa, takže až dostanete hlad, víte kde se můžete zadarmo najíst.
Na V je v malé místnosti krátký meč (SHORTSWORD). Najdete tady i pár léčivých
lektvarů, pochodní a kamínků do praku (SLINGSTONES). Cesta chodbou vás dovede až ke kamenné hlavě která po vás bude chtít odpověď na svou otázku.
Řekněte jí slovo WINE a cesta dál je volná. Nebojte se pavučin, lze přes ně volně projít.
Jakmile dorazíte do místnosti plné sudů uvidíte na severní stěně tlačítko které vám otevře cestu
do jeskyní. Slezte tedy po žebříku dolů.
Po krátkém průzkumu zjistíte že se chodba dále do jeskyně zavalila. V tuto chvíli s tím
nic nenaděláte a tak jen vemte jantarový kámen (SHANDRA'S AMBER) který se tady povaluje, vraťte se s ním
ke svému dědovi a ukažte mu ho (ehm... ten kámen). Poví vám že mnoho lidí kterým ten kámen ukazoval říká,
že má magickou auru, že dokáže navázat spojení mezi nositelem a SHANDRAem. Dále strýci řekněte o závalu
(CAVE-IN). Ten vás pošle pro nářadí k TOLIMARovi do nedalekého města SPANNENBERG. Neváhejte a vydejte se tedy
na V po pěšině přes most až k městu.
Od muže který se prochází u bran se dozvíte že město je plné banditů.
Doporučuji se hned vydat na Z do bojové školy kde potkáte válečníka EGILa. Promluvte si s ním. Poví vám
že město sužují banditi a že místní baron vypsal odměnu za jejich
dopadení. Dokonce vám řekne o jejich úkrytu který se nachází v poušti SV od města. Šup s ním do party. Má u sebe i lektvar síly. Máte-li nějaké dovednostní bodíky a dostatek peněz
nechte se zaškolit v boji (doporučuji útok, stojí 30g na 1 bod).
Hned vedle bojové školy se nachází děd vševěd u kterého
si za přiměřenou sumu můžete nechávat identifikovat všemožné předměty.
Dají se tam koupit i nějaká alchymistická kouzla.
Nyní se vydejte na průzkum celého města. Prolezte každý kout, každou uličku - ale pozor, na hřbitov (SZ) ještě
nechoďte!
Pobijte bandity (ti se budou určitou dobu neustále objevovat) a jejich výbavu prodávejte postavou z nejvyšší charizmou
(vy) (dostanete více zlata) v obchodě na V města. Za utržené peníze si zaplaťte trénink nebo si kupte lepší výbavu.
V obchodě si také můžete koupit i runovou tabulku (není potřeba).
Až vás to přestane bavit nebo na vás už banditi nebudou útočit jděte do JV části města ke kováři TOLIMARovi a zeptejte se
ho na nářadí (TOOLS). Poví vám že vám nějaké dá, ale až když mu vrátíte všechny čtyři zlaté podkovy jenž mu ukradli
banditi. Také si zde můžete za 200 koupit koně - což vám urychlí cestování. Bude na vás čekat před městem.
Poté se vydejte do domu na S k baronu GEORGEmu a zeptejte se ho na problémy (PROBLEMS). Dostanete za úkol vyřešit
problém z bandity ve městě. Jestli se chcete dozvědět nějaké historky, zajděte za baronovou ženou HEIDI a zeptejte se
jí na FAIRIES. Poví vám svůj příběh o zelených bytostech jenž jednou přiletěly až k nim do domu a že je následovala až
k horám na Z. Zmíní se že viděla jak něco vyndávali ze stromu nedaleko vchodu do jeskyně.
Nyní přišel čas vydat se do domu léčitelů, který se nachází v SZ části města.
Ihned po vstupu prohledejte knihovnu, najdete tam svitek s příběhem o ptáku
a studni. Pointa je ta, že pták aby se mohl napít vody, musel do studny naházet
kamení aby se zvýšila hladina vody (to se vám bude hodit později). Ve východní části domu vyhledejte
postarší dámu jménem SANDRA. Promluvte si s ní a dozvíte se že váš děda
jí kdysi zachránil její kočku, dále že její
dcera jménem SABINE odjela do města BURNVILLE na jižní ostrov a že od ní již mnoho týdnů nemá žádné
zprávy. Dá vám také klíč
od truhly v S místnosti. Pokud se jí zeptáte na její starou kočku 'TOMCAT', slíbí vám že vám dá něco nádherného jako odměnu
za to, že jí řeknete jméno její kočky. Kdo hrál AMBERSTAR, nebude s tím mít žádné problémy a kdo ho nehrál nebo má sklerózu,
tak to jméno je 'FELIX'. Jako odměnu vás za to naučí řeči zvířat. Odemkněte tedy truhlu. Najdete tam svěcený roh (HOLY HORN),
hůl (GALA'S STAFF), klíč od Burnvillských jeskyní (BURNVILLE KEY) a pár léčivých lektvarů.
Další paní kterou tady potkáte se jmenuje CLEMENTINE. Je to kuchařka a můžete
si od ní poslechnout příběh šíleného kouzelníka který je nyní uzavřen ve sklepě pod domem. Řekne vám, že s ním máte mluvit pouze
skze mříže.
Vydejte se tedy do sklepení. Najdete tam mezi dvěma lůžky truhlu
s 1/2 podivného amuletu, roztrhanou róbu a klíč od cely. Celu odemkněte ale dovnitř nechoďte. Pokecejte s mágem
skze mříže. Vzhledem k tomu že s ním není moc co probrat, vraťte se zpátky.
V tomto domě se dále nachází kupec s léčitelskými kouzly (které zatím nemá smysl kupovat) a můžete si tady za 10 zlaťáků
pronajmout pokoj.
Nyní se vydejte do hospody (TAVERN). Tam se kolem 20:00 objevuje zlodějíček jménem AMAN. Dejte se s ním do řeči. Slíbí vám heslo
pro vstup do cechu zlodějů který se nachází ve sklepení pod hospodou jako odměnu za brož kterou nosí místní zahradník. Je to
však trošku složitější. Zahradník je zároveň hrobníkem a navíc experimentuje s oživováním
mrtvých. Vydejte se tedy na hřbitov. Tam na vás hrobník zaútočí i se dvěma nemrtvými. Ty můžete velmi rychle neutralizovat za použití svěceného rohu (HOLY HORN).
Pak už stačí zlikvidovat i samotného hrobníka. Po jeho smrti posbírejte to co po něm zbude a to hlavně jeho brož (NECROMANCER
BROOCH) a hodinky (CLOCK) které ihned aktivujte. Brož potom zaneste AMANovi do hospody. Ten vám řekne heslo 'SILK'.
Prozkoumejte (a vybijte všechny ludry) místní sklepení. Po chvíli narazíte na další kamennou tvář. Řekněte jí heslo 'SILK'
a průchod se otevře. V JZ část tohoto dungeonu se nachází obchod který je otevřený pouze v noci. Tam si kupte všechna páčidla
(LOCKPICK) a kompas (COMPASS). Kompas ihned aktivujte. U obchodu se také nachází zlodějští mistři
ke kterým se můžete chodit učit páčit zámky, detekovat a odstraňovat pasti.
Na SZ tohoto dungenou se nachází za několika zamčenými dveřmi truhla (dají se otevřít pomocí paklíčů) kterou hlídají dva
bandité i se svými ochočenými mazlíčky. V truhle se nachází jen malý klíč (DOOR KEY (I)). Tímto klíčem otevřete dveře na severu a zmáčkněte
tlačítko které tam je. Za vámi se otevře průchod ke studni. Když se do ní podíváte uvidíte že tam plave dřevěná truhla s něčím
co vypadá jako klíč. Truhla je však mimo dosah. Je zapotřebí do studny naházet 150 kamínků do praku (SLINGSTONES). Ty se nacházejí
nedaleko na jihu, ale není jich dostatek. Nějaké jsou také ve sklepení pod strýcovým domem a nebo je zajděte koupit do města.
Až jich budete mít 150 hoďte je do studny (je třeba přijít úplně ke studni). Získáte DOOR KEY (II). Tímto klíčem otevřete poslední
zamčené dveře které tady jsou a opět zlikvidujte bandity i z jejich miláčky. Otevřete truhlu a vezměte si kompletní výbavu pro
zloděje. Je tam také nějaké to nářadí (vemte si ho), tyč na páčení (CROWBAR) kterou budete potřebovat mnohem později, větrná
perla (WINDPEARL) a mince přání (WISHING COINS) - ty se dají házet do studní ve městech, což má za následek zvyšování primárních atributů.
Doporučuji vám je uschovat až budete mít plnou partu.
Jestli máte dostatek peněz můžete si ve dne zajít do městského
parku a vyhledat tam ženu jménem SANDIRE. Ta vám poví že byla oloupená
bandity a nutně potřebuje peníze. Je ochotna vám za 5.000 prodat oko obludy
(MONSTEREYE). Když jí zaplatíte, získáte předmět který se po aktivaci
objeví na panelu. Jakmile bude kolem vás nějaká obluda, určitě to potom
poznáte.
V SV části města jsou ještě dva domy do kterých se dá vejít.
V tom jižním žije NORLAEL se svou ženou CANTH kterým někdo ukradl
dva zlaté kalichy (GOLDEN GOBLET). Takže až je najdete, víte komu je zanést.
Nyní se vydejte ven z města. Nasedněte na svého zakoupeného koně a vydejte se zpátky přes most domů. Tam si odlehčete od všech nepotřebných
věcí a vydejte se do sklepa. Jistě jste si všimli místnosti za neprůchozí pavučinou. Pavučinu spalte tím že
před ní zapálíte pochodeň a zabijte
velkého pavouka. Čeká tam na vás truhla plná lektvarů a kouzel. Ty co jsou napsaná modře se můžete až budete odpočívat pokusit
naučit. Doporučuji si před tím však uložit pozici, jelikož vaše učení je na 23% což není moc a když se vám kouzlo nepodaří naučit
tak se zničí.
Nyní se vydejte zpátky před dům a jeďte k mostu a potom po cestě na sever.
Až cesta skončí, dejte se na SV. Po chvíli narazíte na malý dům v poušti. Je to základna banditů. Jděte dovnitř
a začněte z průzkumem. Po chvíli na vás zaútočí tlupa banditů (opět upozorňuji: nebuďte líní a noste výbavu mrtvých banditů prodávat do obchodů. To samé
platí i s tréninkem-jak budete moci, natrénujte útok ve městě). V SV místnosti vypáčte zamčenou truhlu. Uvnitř jsou
dva lektvary, helma SUN HELMET s kouzlem magického slunce (MAGICAL SUN) a první
ze čtyř zlatých podkov pro kováře TOLIMARa. Vydejte se po schodech nahoru.
Zneškodněte bandity a podívejte se za cihlu v krbu. Je tam další z podkov,
lektvar, docela dobrý magický luk (+10 na útok, kouzlo MAGICAL PROJECTYLE) a
500 zlaťáků. V truhle na jihu je již třetí podkova, další lektvar, páčidla,
obouruční meč FIREBRAND (+5 na sílu a je nabitý kouzlem ohnivá koule -
FIREBALL) který ale má snahu se lámat a 1000 zlaťáků. Vraťte se do přízemí.
Prozkoumejte krb a zmáčkněte nalezené tlačítko. Otevře se průchod na
severu. Čeká tam na vás dost obtížný souboj s 5 bandity. Jejich šéf totiž
ovládá kritické údery (dovednost zabít někoho jednou ranou). Na jejich šéfa
doporučuji použít kouzlo z výše uvedeného meče. Oberte mrtvoly o jejich
poklady a vstupte do podzemí.
Tady na vás čeká malé bludiště o čtyřech místnostech a čtyřech teleportech v každé z nich. Když si přeložíte svitek s poznámkami jenž měl u sebe šéf banditů dozvíte se správnou cestu. Je to levý teleport, potom pravý, pak rovně a nakonec zase pravým. Pokud vlezete do špatného, budete přeneseni do místností s obludami, takže vám to v rámci tréninku doporučuji. Potom stačí zmáčknout tlačítko na zdi - což má za následek přivolání dalších oblud, nebo otevření tajného průchodu který vás dovede zpátky k teleportům. Projděte tedy správnou cestou teleporty. Po průchodu posledním na vás čeká další várka hrdlořezů.
Vítejte v samotném srdci doupěte banditů. V SZ místnosti si můžete vypáčit truhlu se spoustou oblečení a zbraní. Další truhlu lze najít v J části bludiště. Na samotném konci na vás za zamčenými dveřmi čeká samotný vůdce banditů jménem NAGIER, který vám bude nabízet mír. Souhlaste s jeho nabídkou a dejte se s ním do řeči. Dá vám dopis pro barona a klíč od truhly s několika ukradenými věcmi z města. Ve dveřích opodál se také můžete nechat vycvičit v umění kritického úderu, ale vzhledem k tomu že ani vy ani EGIL tuto dovednost neovládá, nemá to pro vás momentálně žádný význam. Projděte dveřmi a pomocí klíče jenž jste před chvíli dostali si odemkněte zamčenou truhlu. Najdete tam poslední zlatou podkovu, další větrnou perlu, mince přání, zlato a zlatý kalich (GOLDEN GOBLET). Vše si vezměte. Na zdi pak zmáčkněte tlačítko čímž se otevře cesta nazpátek ke vstupním schodům. Nyní se vraťte do města.
Ve městě zajděte za kovářem dejte mu všechny čtyři zlaté podkovy. Za odměnu dostanete další nářadí a nějakou tu zkušenost. Nyní zajděte za baronem a dejte mu dopis od vůdce banditů NAGIERa. Dostanete zkušenost a jako odměnu klíč od pokladny (TREASURE KEY I), kterým si odemkněte levou truhlu v korunní místnosti. Čeká tam na vás 4.000 chechtáků a svěcený roh proti nemrtvým. Zlatý kalich který jste našli u zlodějů můžete zanést do SV domu a dát ho ženě jménem CANTH. Dostanete od ní zlatou brož (GOLDEN BROCH) která přidává 50 bodů k vaší charismě. Užívejte jí co možná nejlépe.
Nyní přišel čas opět se vrátit do vašeho rodného domu. Vemte si sebou krumpáč (PICK-AXE) a vydejte se do jeskyní pod domem. Až dojdete k závalu požijte krumpáč (dejte si pozor aby se vám nezlomil) a začněte s prohlídkou jeskyní. Můžete si všimnout že se vám na mapě budou objevovat tucty pastí. Nebojte se, všechny jsou falešné. Cílem je zde (kromě vyvraždění luder) dostat se do místnosti s výbavou vašeho strýce. Toho docílíte tak, že budete přehazovat páky. To vám vždy otevře cestu dál. To opakujte tak dlouho až se vám podaří sejít do poslední místnosti kde po malém problému v podobě velkého pavouka jménem GIGANTULA najdete za dalším závalem v zamčené truhle to pro co jste tady přišli. Najdete spoustu zničených předmětů které určitě vemte, nějakou výbavu a hodně kouzel. Vraťte se nazpátek do domu.
V místnosti kde ležel váš strýc bude FATHER ANTHONY který vám sdělí že váš strýc zemřel, že se máte zajít podívat na jeho hrob na hřbitov ve městě a poví vám o klíči který pro vás nechyl strýc na stole ve vašem pokoji. Zajděte si tedy pro ten klíč (CUPBOARD KEY) a odemkněte s ním truhlu vedle postele kde ležel váš strýc. Najdete tam ochranný prsten (IRON RING), závěť (LAST WILL) a nějaké peníze. V závěti vám strýc odkazuje veškerý svůj majetek a zmiňuje se v ní i o tajné místnosti za krbem. Vydejte se do města.
Tam navštivte dům WATa (WAT THE FISHER) (je to S od domu kde jste odnesli kalich) a promluvte si s ním o jeho dceře (DAUGHTER). Řekne vám že byla nakažena močálovou horečkou a že je to sní velmi vážné. Pak se ho zeptejte na protijed (ANTIDOTE) a on vás pošle za otcem ANTHONYm do domu léčitelů. Jděte tedy za ním a zeptejte se ho na protijed (ANTIDOTE). Ten vás pošle do věže alchymistů daleko na S pro lahvičku na lektvar, ještě dále do močálů na SV pro květinu SWAMPLILY a nakonec pro živou vodu do chrámu daleko na V. Dá vám také od ní klíč (ANTHONY'S KEY). Kousek vpravo se také můžete chodit za peníze léčit z různých nemocí a zranění. Nasedněte na koně a vydejte se na dlouhou cestu.
Vydejte se tedy S od města a držte se u pobřeží až dojede k lesu. Ten projeďte SZ až se dostanete k věži alchymistů. Jděte dovnitř. Pobijte pavouky a kamenné tváři na otázku 'Kdo vás posílá?' odpovězte že otec ANTHONY (FATHER ANTHONY). Budete vpuštěni dovnitř. V přízemí jsou obchody, ale ty budou pro vás zatím uzavřeny. Jděte do druhého patra. V druhém patře zajděte do SV místnosti kde potkáte mága NELVINa. Můžu vám prozradit že je to jedna z nejsilnějších postav ve hře, takže neváhejte a vemte si ho do party. Navíc je to mistr mnoha jazyků a má u sebe SPHERE of OPENING který budete potřebovat později. Zatím mu kouzlení zrovna moc nejde (47% úspěšnost), ale až ho vytrénujete, bude to zbraň hromadného ničení. V místnosti naproti potkáte alchymistu ALKEMa který vám hned řekne že dokud nezíská svůj prsten nazpátek, zůstane obchod i knihovna uzavřena. Zeptejte se ho na prsten (RING). Poví vám že ho ztratil při nedávné výpravě někde v kryptě a dá vám od ní klíč (KEY TO THE CRYPT). Neztrácejte čas a vydejte se do krypty která se nachází nedaleko na V od věže. Odemkněte si klíčem od ALKEMa a hurá na zombíky.
Cílem v kryptě je dostat se do nejsevernější místnosti. Cestu nejenže hlídají zombíci, ale je také zavřená. Aby jste se dostali dále je zapotřebí narovnávat křivé náhrobní kříže a kameny v postranních místnostech. Tímto způsobem se vám budou postupně otvírat průchody dále na S. V tomto dungenu také poprvé narazíte na průchozí imaginární zdi. Jedna je hned v druhé místnosti z J na Z a nachází se tam zamčená truhla s několika lektvary. Další je přesně na opačné straně na V. Také je tam truhla s několika lektvary a kouzly. Na některých rakvích jsou tlačítka, tak až se vás hra zeptá jestli je chcete zmáčknout tak souhlaste. Zaútočí na vás sice tlupa zombíků, ale vy si s nima už určitě poradíte. Už takřka úplně na S narazíte na 2 tlačítka na zdech. Obě aktivují teleporty v jižní místnosti. Na konci na vás čeká zavřená rakev kterou nelze otevřít. Když se tam trochu porozhlédnete, najdete na zemi v prachu ALKEMův prsten (ALKEM'S RING). Vemte ho a dejte ho NELVINovi na prst. NELVINovi stoupne dovednost v kouzlení na 82% a to už je docela dost. Co se ale nestane. Vaše počínání probudí samotného vládce této krypty, LICH LORDa, který na vás bez váhání zaútočí. Pamatujte na to že máte svěcený roh (HOLY HORN), tak použijte. Po smrti LICH LORDa zůstane bezva výbava pro NELVINa a to: magická róba MAGE'S ROBE(+ 10 životních bodů, +25 many, +15 na umění magie,...), LICHE CROWN (učení kouzel +50, ochrana proti magii +5,...) a THROWING STICKLE (magický cep který se vám vždy vrátí zpátky do ruky). Takhle vybavený NELVIN už začne být docela hrozbou...
Nyní vám doporučuji naučit vaší postavu ze svitků (které jste si jistě nanosili do svého rodného domu) za pomocí LICHE CROWN kouzla MAGICAL SHIELD (zvýší vaši obranu), MAGICAL WEPON (zvýší váš útok) a LIGHT (světlo). NELVINa pak naučte především kouzlo LAME (pouta - potvora na kterou toto kouzlo sešlete se nemůže hýbat ani útočit) a nějaká silnější útočná kouzla (MAGICAL ARROWS, EARTHSLIDE).
Posilnění novou výbavou se můžete vydat splnit druhý úkol pro barona a to zlikvidovat tlupů orků jenž sužují farmáře na západ od města. Vydejte se tedy Z od města až dorazíte ke skalám. Jestli tady na vás zaútočí tři orkové, tak jste na správném místě. Při boji je dobré orky znehybnit pomocí kouzla LAME a pak je jednoduše utlouct. Na V uvidíte vchod do jeskyně a před ním strom. Podle rady baronovy ženy ho prozkoumejte a najdete podivný kámen (WEIRD STONE). Vemte ho a vejděte do jeskyně. V jeskyni se nachází tlupa orků, jenž něco hledají. Pobijte je a na S si pomocí kamene jenž jste našli před vchodem otevřete dveře. Tam na vás čeká vystrašená víla jménem SARIEL. Promluvte si s ní a dozvíte se že její sestru unesli orkové. Naučí vás svému jazyku a poví vám zvláštní slovo 'OKNARD' které zaslechla při své výpravě do doupěte orků. Jakmile s ní domluvíte, zaútočí na vás další tlupa orků. Nedaleko se také nachází truhla s několika předměty a druhým kalichem jenž zaneste do města a dejte ho muži jménem NORLAEL který žije v SV části města. Jako odměnu dostanete nějaké peníze. Poté se vydejte zpátky k jeskyni kde jste našli vílu ale nechoďte dovnitř. Zato se vydejte na S kolem skal až dorazíte ke dvěma vchodům do doupěte orků.
Jděte dovnitř a po chvíli narazíte na velký gong. Bouchněte do něj a zneškodněte stráže jenž se na vás vrhnou s právě otevřené místnosti. Kamenné hlavě řekněte slovo 'OKNARD' a jděte dál. Když uvidíte další gongy tak na do nich taky třískněte. Na S se nachází truhle a nějakou tou výbavou. Zhruba uprostřed mapy na vás čeká takový menší obr (REG HILL-GIANT). Zabijte ho i jeho posluhovači a po jeho smrti se nezapomeňte odnést jeho hlavu (HILL-GIANT'S HEAD) a klíč od vězení (PRISON KEY). Je tam taky truhla s pokladem tak ho nepřehlédněte. Poté se vydejte na Z a pomocí PRISON KEY otevřete věznici. Tam naleznete uvězněnou vílí zlodějku jménem SELANA. Šup s ní do party (doporučuji vám jí ihned vycvičit v cechu zlodějů pod hospodou ve městě v páčení zámků/detekci pastí/odstraňování pastí, jelikož vám už zřejmě páčidel moc nezbývá). Vydejte se tedy do města.
Tam navštivte barona a jako důkaz o vyřešení druhého problému mu dejte obrovu hlavu (HILL-GIANT'S HEAD). Za to vám dá druhý klíč od druhé truhly (TREASURE KEY II) v korunní místnosti. Běžte si prohlédnout její obsah. Najdete tam 2.500 a druhý magický meč 'FIREBRAND'.
Nyní se vydejte na V od základny banditů a projděte mezi skalami až k moři a pak se dejte na jih. Až uvidíte dveře otevřete je pomocí klíče od otce ANTHONYho (ANTHONY'S KEY) a vstupte do chrámu.
Za dveřmi na V najdete na stole křesadlo (FLINT AND IRON). V tomto chrámu se také nachází magické světla které těm kdo se jich dotkne zvyšují některé z primárních statistik. První je hnedle kousek za rohem nedaleko stolu. Většina z těch ostatních je však schována za průchozími stěnami, takže to prohlédnětě pořádně. Pokud narazíte na nějaké které zvyšuje rychlost (SPEED), DOPORUČUJI aby ho použil NELVIN - rychlost totiž ovlivňuje akce v boji - to znamená, že kdo je rychlejší, táhne jako první. A to je potom rozdíl jestli první zakouzlí kouzlo hromadného ničení váš nepřítel nebo vy. Ve vstupní místnosti pak za pomocí křesadla zapalte čtyři svíčky okolo sochy a na S se otevře průchod. Vašimi nepřáteli v tomto chrámu budou docela dost 'tvrdé' oživlé sochy, tak vám doporučuju se naučit před každým bojem zakouzlit vaší primární postavou kozla MAGICAL SHIELD a MAGICAL WEPON. Po těch velkých kameňácích (GRANITE GOLEM) kteří se nachází každý na jiné světové straně - jeden na V a druhý na Z - zůstanou dva STONE OF GALA. Ty si určitě vemte a vhoďte je do otvoru ve stěně na S. Ta potom zmizí a otevře se vám cesta dál. V místnosti se dvěma teleporty vezte do toho levého - čeká tam na vás truhla plná kouzel. Pravý teleport je past, přenese vás do místnosti plné kameňáků, ale jestli se cítíte a chcete zkušenost, můžete to zkusit. Po určitém čase se dostanete do velké místnosti v které se budou pohybovat po místnosti. Je jich docela dost a jen jeden vás teleportuje ke schodům vedoucím ke studánce se živou vodou, ty ostatní vás přenesou do malých místností s kameňáky a zmizí. Takže zkoušejte. Až najdete ten správný tak nezapomeňte přehodit páku kterou tam najdete, objeví se dveře.
Nyní se vraťte do věže achymistů a zajděte navštívit ALKEMa. Rozlučte se se skvělým prstenem (ALKEM'S RING) a dejte ho jeho právoplatnému majiteli. Ten vám za to zpřístupní obchody v přízemí do kterých se ihned vydejte. Jsou dva - v jednom prodávají jen kouzla pro vaší primární postavu a v tom druhém najdete lektvary. Maj tam spoustu léčivých lektvarů a také magických co zvyšují primární statistiky. Vy si tam ale hlavně kupte prázdnou lahvičku (EMPTY FLASK) a jděte ven z věže.
Vydejte se SV směrem a až dorazíte k moři tak potom dále na V až dorazíte k močálům. Tam se vyhýbejte bublinám - jsou jedovaté. Na malém ostrůvku tam najdete květinu (SWAMPLILY) kterou si vemte a pečlivě uschovejte.
Jděte zpátky do chrámu který je východně od doupěte banditů. Projděte otevřeným průchodem po schodech nahoru až k malému jezírku s živou vodou. Jděte co nejblíže a použijte prázdnou láhev (EMPTY FLASK). Získáte tak živou vodu (WATER OF LIFE). Teď se vraťte zpátky do města.
Ve městě se ihned vydejte za otcem ANTHONYm do domu léčitelů a dejte mu květinu (SWAMPLILY). ANTHONY vám ihned namixuje protijed (ANTIDOTE) který použijte před postelí kde leží malá holčička (SALLY). Tento dům najdete v SV čísti města. Dejte se s ní do řeči a ona vám dá ... dá prsten (RING OF SOBEK) +99 na plavání + kouzlo vodopád (WATERFALL). Nyní přišel čas opustit tento ostrov.
Své primární postavě nasaďte prsten plavaní (RING OF SOBEK) a své kolegy propusťte ze skupiny (vrátí se na místa kde jste je našli), nebo jestli máte dost peněz, tak je nechte utopit a pak oživit v domě léčitelů. Ať už tak nebo tak, vydejte se na J od města a plavte přes moře na jih až ke skalám a pak se dejte na Z. Tam najdete u mola malý vor s kterým se vraťte pro své kolegy. Poté se zase vraťte na místo kde jste našli vor a vejděte do jeskyně.
Tam na vás bude čekat několik orků. Až narazíte na zamčené dveře tak je otevřete pomocí klíče jenž jste našli v truhle v domě léčitelů (BURNVILLE KEY). Kousek u východu z jeskyně na vás čeká hladový ohnivý obr (FIRE-GIANT) tak mu dejte co proto! Po jeho smrti si prohlédněte jeho poklady v nedaleké místnosti. Hlavně nepřehlédněte malý nenápadný meč (SCIMITAR). Je fakt super!
Až vylezete ven z jeskyně, dejte se na JZ a jděte tak dlouho dokud nenajdete město (BURNVILLE). Vstupte dovnitř a zjistíte, že je celé spálené a zničené. Začněte z průzkumem města. Brzo zjistíte že je zcela liduprázdné. Obejděte budou kterou jste viděli jako první po vstupu do města a použijte její severní stěnu. Objevíte tajný průchod a žebřík dolů. Slezte tedy dolů.
Vítejte v magické škole! Tady se můžete chodit trénovat v kouzlení a učení. Dají se zde také koupit solidní kouzla pro NELVINa. Potom se vraťte do města a jděte do jediného domu na S do kterého se dá vejít. Tam na Z prozkoumejte knihovnu a najdete pár stránek z deníku (SABINE'S DIARY) a klíč (BOLLGAR KEY). V deníku se můžete dočíst že město napadl mocný drak a pravděpodobně odvlekl všechny zotročené lidi do věže na jihu ostrova. Vydejte se tedy za ním. Opusťte město a jděte na J a u skal se vydejte do jeskyně. Tam na vás čeká další obr i s malým pokladem. Zamčené dveře odemkněte pomocí BOLLGAR KEY jenž jste nalezli v knihovně. Tam je další obr a na SZ další poklad. Vyjděte ven z jeskyně.
Na Z najdete vysokou věž, ale vchod je zavalený kamením. Vydejte se tedy ne V a vlezte do malé svatyně kterou tam najdete. Jděte k oltáři použijte NELVINův SPHERE of OPENING. Cesta k věži je volná.
Hned v první místnosti věže si můžete všimnout třech zapálených pochodní a jedné zhaslé. Zapalte ji pomocí křesadla (FLINT AND IRON) a otevře se vám cesta dále na S. V této věži už na vás čekají opravdu smrtící pasti. Každá z pastí se dá deaktivovat pomocí tlačítka které je někde poblíž schováno za imaginární stěnou. Takže hledejte. Sejděte Z schodištěm do vězení kde na vás bude čekat léčitelka SABINE kterou ihned vemte do party. Nyní se vydejte rovnou do druhého patra věže.
Tady jsem narazil do dost podstatný bug v Anglické verzi AMBERMOONu (v 1.07). Na západní stěně jsou totiž dveře ke kterým když přijdete, tak hra spadne. Problém je zřejmě v chybě v překladu z původní němčiny - ono to totiž spadne když se má vypsat určitý text. Ono v podstatě otevřít tyto dveře není až zas tak důležité, ale za nimi na vás čeká velmi dobrá postava k pronajmutí. Tento problém se dá vyřešit následujícím způsobem:
Uložte si pozici kousek od zmiňovaných dveří.
Stáhněte si Německou verzi Almbermoonu a nainstalujte ji.
Překopírujte si adresáře se SAVY a soubor SAVES z anglické verze do té německé.
Spusťte německou verzi AMBERMOONu.
Přibližte se ke dveřím a otevřete je pomocí NELVINova SPHERE of OPENING (SPHARE OF OFFNUNG v němčině).
Projděte dveřma a hru uložte.
Překopírujte SAVY zpátky do anglické verze.
Spusťte anglickou verzi a nahrajte pozici za dveřmi.
Takže pokračujme. Projděte dveřmi úplně na S a dotkněte se světla které tam uvidíte. Vaší příčinou se otevře trhlina mezi světy a objeví se podivná postava s kterou si promluvte. Je to RANGER VALDYN (kdo hrál LIONHEART tak dobře ví o koho se jedná...). Tato postava se může naučit 5% kritických úderů, tak až budete mít cestu kolem domu banditů, tak ho nezapomeňte vytrénovat. V tomto okamžiku jste docílili maximálního počtu členů v partě. Tato parta je velmi vyvážená a já jsem s ní dojel zbytek hry. V místnosti na JZ je za imaginární stěnou zamčená truhla v které najdete ledovou vodu (ICEWATER). Těchto lahviček se v celé věži snažte najít co nejvíce, ušetří vám to mnoho trápení na samotném vrcholu věže. Z VALDYNem se nyní vydejte do dalšího patra věže.
Vejděte do dveří po vaší levé ruce. Je tady na podlaze spousta smrtících pastí a ohňů takže pozor! Na druhé straně místnosti je truhla z další ledovou vodou. Vemte ji a vraťte se ke schodům. Past před sebou deaktivujte tlačítkem za imaginární stěnou. To samé udělejte i s tou druhou. U schodiště jsou další dveře a za nimi další draci a další truhla s ledovou vodou. Hurá do dalšího patra. Tam pobijte další várku draků a vemte si poslední z lahviček z tajné místnosti za průchozí stěnou na JZ od schodů. Nyní se vraťte do 1 patra věže (na mapě je to sice LEVEL 2, ale je to první patro). Tam uvidíte takový velký oheň který je duší démona v nejvyšším patře. Na S stěně najdete podivnou tvář. Nalejte do ní všechny lahvičky které máte, čímž oslabíte ohnivou duši démona. Potom se vraťte do nejvyššího patra, zlikvidujte značně oslabeného démona LUMINORa a vemte si od něj klíč (LUMINOR'S KEY). Na konci chodby zmáčkněte tlačítko a za průchozí zdí si nezapomeňte vybrat všechny démonovy poklady z truhly. Přišel čas zachránit vězně. Jděte tedy do sklepení a tam pomocí klíče (LUMINOR'S KEY) odemkněte zamčené mříže osvoboďte všechny lidi. Teď se můžete vrátit do města BURNVILLE.